vineri, 7 mai 2010

Meleagurile mamei mele

A fost si a trecut. Insa nu fara sa lasa impresii placute asupra mea. Vorbesc de momentul in care am fost in locul unde s-a nascut maica mea Neda. Este vorba de satul Kupa sau scris in greca Κούπα. Dinspre Polycastro la aproximativ 700m altitudine pe un drum serpuit ajungi in acest sat. Cu 30-40 case in momentul de fata satul nu este mare. Insa este locul de unde vine maica mea. Casa strabunicilor de mult nu este. In focul razboiului civil din grecia in ani '46 -'49 multa lume si multe case au pierit. Dar despre aceasta poate cu alta ocazie. Eu am fost foarte bucuros cand am auzit cum vorbea maica mea cu o doamna in limba aromana (megleno-romana) Tatal sotiei mele domnul Mihai Savu a ramas uimit in ce loc de pe lumea aceasta putea sa auda o limba pe care o intelege "doamne daca mi ar fi spus cinvea ca este posibil sa aud un fel romana aici in muntele asta n-as fi crezut" zicea dansu'. Biserica desi renovata este cea din intia. Nimeni nu stie cand a fost construita dar este de cand este satul zice lumea de acolo. In aceasta biserica a fost botezata maica mea. Cum satul este mic repede am dat si de oameni apopiati de familia mea cogeabasii (kodjabashiia) si este vorba de doamna Panaiotis botezata chiar de strabunica mea Stoianca sau asa numita Ceani. Zice doamna Panaiotis "rar gasesti o femea ca nuna Ceani' si s-au umezit ochi dansei. Dar este important ca am vazut locul aceasta. Eu si maica mea am fost impresionati de tot ce ne inconjura acolo desi nici unul dintre noi doi nu avea nici un fel de amintiri legate de locul aceasta. Maica mea a avut doi ani cand au parasit satul fortati de imprejurarile iar eu m-am nascut in Veles Macedonia. Asadar va invit sa vedeti pozele facute in Kupa cu ocazia vizitei mamei mele in Kupa 02. mai 2010









































































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu